Lille vickevire.

Jag går sista året på gymnasiet, på Barn och fritidsprogrammet och älskar min linje. I och med att jag läser nästintill bara karaktärsämnen nu detta sista året gör det ju att vi bara har duktiga och utbildade pedagoger inom varje kurs.
Idag hade jag prov, på 98 sidor, 98 FUCKING SIDOR ! Jag hade panik, imorgon har jag också ett priv, fast bara på 50 sidor, det skiter jag i att öva på, jag pallar inte.

Idag skulle jag prata med min handledare och förklara min dåliga gång under dagen, hon stod och drack kaffe med en annan lärare (pedagog).
Jag : H, jag har ont i lilla vickevire så jag kör styrka på gympan, backar du upp mig om läraren halshugger mig ?
H : Lilla vad ?
Jag : Vickevire !
H : Vad fasiken är det ?
Andra läraren : Men gud, har du inte rätt pedagogisk utbildning eller ?! Tummetott, slickepott, långeman, gullebrann och lilla vickevire ! LILLTÅN !
Jag gick därifrån och dom fortsatte tjabba om ramsan. När jag kom till andra sidan av korridoren så hörde jag dem fortfarande, dom gör mig rädd. Kanske blir man utskälld om man inte kan Maslows behovstrappa eller vad Montessoripedagogiken innebär ? För det kan alla väl ? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0