Recension.

Igår kollade jag på dokumentären Jag vill inte leva detta livet som gick på 2an. 
Utdrag från tv.nu om dokumentären : Svensk dokumentär från 2009. I flera år har Bo Harringer och Renzo Aneröd följt Henke, en ung kille från Göteborg. Han och hans kamrater har fastnat i drogmissbruk. Den mycket farliga drogen GHB har blivit vanlig bland ungdomar i Göteborg de senaste åren. När sedan Jonny, Henkes bäste vän, hoppar från Angeredsbron blir allt bara värre.

Jag tyckte denna dokumentär var superbra, trots att den var ganska rå och sorgsen. Om jag får välja tv-program eller tv-serie så ser jag helst dokumentärer, särskilt som handlar om droger. Jag kan ju också tillägga att vårat projektarbete handlar just om detta : Ungdomar och droger.
Denna dokumentär tycker jag att alla ska försöka se, särskilt föräldrar ! Missade ni den ? Repriserna går 9/4 på 2an och 11/4 på SVT24.

Kommentarer
Postat av: A -*

Hoppas du får en amazing kväll:D

2009-04-06 @ 17:36:55
URL: http://amandavardet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0