En helt vanlig söndag.

Det blev inget tråkigt beslut, men om det tråkiga är helt över får jag veta imorgon.
Kan ju dock berätta lite kul saker :
Nr 1 : Mina bröst växer som om jag var en hormonstinn 13åring som precis börjat med p-piller.
Nr 2 : JMD festen igår blev lyckad som fan ! Rosa skumpa, dansbandsmusik och tjejsnack gör allt =)
Nr 3 : Jag hade 3 trevliga dagar hos min älskling, inget bråk, inget tjafs, bara en massa kärlek !
Nr 4 : Jag har fått tillbaks lusten för ridningen, både för mig och hästen, numera är det inget tjafs eller bråk utan bara spetsade öron och glada miner.

Ni kanske undrade hur jag lyckades med hästproblemet ? Svaret är morötter, kärlek och skippa ridhuset ! Jag började ta med mig 2 morötter ut till hagen varje gång jag skulle ta in honom, och även att ta in honom ibland för att bara gosa eller borsta honom. Min närvaro behöver inte bara betyda jobbigheter och jag ska inte bara förknippas med ridhuset.
Sedan började jag prioritera helt hans glädje framför träning, bättre en glad häst en en duktig häst . Eftersom han inte tycker om att jobba i ridhuset så tar vi en sväng i skogen där vi väver in lite markarbete och dressyr, men bara sålänge han tycker det är kul :)

Nu ska jag sova så att jag är utvilad inför morgondagens prövningar !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0