Håll mitt hjärta.

Jag sitter och lyssnar på håll mitt hjärta med björn skifs. Minnerna bubblar upp direkt, mitt första minne med denna låten var med min före detta bästa vän. Vi firade midsommar 2004 och en släkting till henne hade begravts några dagar innan, vi spelade denna låten på repeat, grät, kramade om varandra och lovade varandra evig vänskap. Kvällen fortsatte och det var en av de roligaste kvällarna i mitt liv. Vi fortsatte att vara vänner, i flera år, men för ett halvår sedan så tog vänskapen mellan oss slut. Nu när jag hör låten kommer tårarna, jag saknar henne så mycket. Jag vet att jag varit dum och jag tror att hon vet att hon varit det mot mig med. Men ändå, vi har gått igenom så mycket, vi är så lika ! Hon är precis som jag var när jag var yngre.Jag vet att jag kunde vara överbeskyddande, men det var för att jag ville inte se henne gråta. Det är som att utan henne så fattas det en bit av mig, min högsta önskan just nu är nog att vi kan lägga allt bakom oss. Tills dess komme jag lyssna på låten och tänka på dig.

Mitt andra minne är från min farfars begravning förra sommaren. Min pappa sjöng den låten för farfar, han visste att farfar älskade när han sjöng den. Av alla som var på begravingen så tror jag inte det var en enda som kunde hålla tårarna borta under sången. Så, låten tillhör också pappa & farfar <3

Nu ska jag skriva klart svenskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback